Średnia pozycja strony w Google

Wskaźnik średniej pozycji reklamy nie będzie już dostępny w panelu Google Ads. Innymi słowy wraz od 1 października 2019 nie będzie można sprawdzić średniej pozycji strony w ramach prowadzonych kampanii.

Co to jest średnia pozycja reklamy strony?

Dzięki współczynnikowi średniej pozycji reklamy można było kontrolować na jakim miejscu na stronie z wynikami wyszukiwania wyświetla sie treść adwordsów. Pozycja to zazwyczaj była jednym z ważniejszych wskaźników raportowanym klientom przez osoby prowadzące kampanie. Wskaźnik dotyczący średniej pozycji reklamy będzie dostępny w panelu Google Ads do września. Dla niektórych kont może zostać usunięty nawet wcześniej ponieważ Google ustaliło datę graniczną na 29 września 2019.

Co zamiast średniej pozycji?

Zamiast niej Google utworzył dwie nowe pozycje: % wyświetleń na najwyższej pozycji oraz % wyświetleń u góry strony. Wg Google te nowe dane pozwolą uzyskać bardziej przejrzysty obraz widoczności reklam na stronie z wynikami wyszukiwania niż średnia pozycja reklamy. Google uzasadnia to celem dostarczenia użytkownikom Google Ads jeszcze bardziej dokładniejszych danych na temat skuteczności reklam.

O co dokładnie chodzi?

Jak nie wiadomo o co dokładnie, zawsze odpowiedź jest jedna: o pieniądze. To moja prywatna opinia. O ile wcześniejsza średnia pozycja strony była miarodajnym wskaźnikiem, o tyle nowe wskaźniki, bynajmniej na początku niewiele powiedzą osobom spoza branży. Dlaczego? Ponieważ np. 10% wyświetleń na najwyższej pozycji oraz 40% wyświetleń u góry strony w branżach o dużej konkurencyjności osobom niezorientowanym podświadomie zasugeruje, że jeszcze więcej należałoby przeznaczyć na kampanie, a de facto strona mogła się wyświetlać najczęściej na 1 i 2 drugiej pozycji w Google, co w połączeniu z wyświetleniami na dole strony dawało średnią pozycje 3 od góry. Efekt będzie taki, że zaostrzy się walka, wzrosną stawki, a będzie to nakręcane przez osoby nie znające specyfiki Ads. Pozornie, ponieważ strona po wycofaniu średniej pozycji strony, pozostanie na swoich dawnych pozycjach, ale Google nie będzie o tym już informował.

Co w związku z tym?

W raportach przesyłanych klientom pojawią się wkrótce zamiast średniej pozycji nowa oraz czyli % wyświetleń u góry strony. Drugi współczynnik % wyświetleń na najwyższej pozycji nie jest już tak istotny ponieważ w kampaniach nie bijemy się o dokładnie pierwszą pozycję. Powiązanie ich z ilością kliknięć i ze współczynnikiem klikalności CTR może więc dostarczyć nam informacji o tym jak realnie przebiega kampania.

Paweł Prus

Miłośnik nowoczesnych technologii twórca wielu stron i sklepów interetowych opartych na CMS Joomli i Wordpressie, również w technoligii RWD. Z wykształcenia ekonomista marketingowiec specjalizujący się w sprawach związanych z zarządzaniem firmą. Coach, trener, doradca, autor i wykaładowca na licznych szkoleniach z zakresu nowoczesnych form matketingu i przedsiębiorczości. Z zamiłowania paralotniarz, dużo czyta, pisze, maluje :-)

Jesteś firmowym blogu DORADCA Paweł Prus

Zajmujemy się nowoczesnymi formami marketingu on-line. Pomagamy Klientom szybko osiągnąć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Rozpędź swój biznes

Oferujemy możliwość konsultacji odnośnie Twojej witryny oraz jej rozwoju. Skontaktuj się z nami,a zbudujmy Twoją markę w internecie.