Co to jest Page Rank?

Co to jest Page Rank?

Page Rank pojawił się w 1998 roku. Stworzony został stworzony przez Larry’ego Page i Sergeya Brina czyli założycieli Google. Miał za zadanie wiarygodnie oceniać strony internetowe. Obliczany jest automatycznie przez opatentowany algorytm, czyli ranking stron www. Page Rank to ocena wartości strony wyrażana w postaci liczby od 0 do 10.Jest ona obliczana na podstawie jakości oraz ilości prowadzących do witryny linków z innych stron.

Page Rank był on wykorzystywany przez wyszukiwarkę internetową Google. Nadawał on zindeksowanym stronom www, określoną wartość. Zaczyna się od zera i rosła w górę. W wyniku każdej aktualizacji, strona może zyskać w rankingu Google albo stracić. Page Rank w pozycjonowaniu dawał przede wszystkim pogląd na to jak strona oceniana jest przez wyszukiwarkę. Umożliwiał zaplanowanie prac nad rozwojem strony. Pozostawał w korelacji z liczbą pozyskanych wartościowych linków.

Page Rank a pozycjonowanie organiczne

Z czasem Page Rank stał się narzędziem manipulacji. Coraz częściej wykorzystywany był do niezgodnego z wytycznymi Google handlu linkami. Doprowadził m.in. do sztucznego podbijania rankingu stron www. Google zaczęło powoli wycofywać się z publikowania informacji o wartości Page Rank.

W 2009 roku wskaźnik został usunięty z ówczesnego Google Webmaster Tools. W kolejnych latach do 2013 roku, aktualizacje rankingu Google przeprowadzano co cztery lub pięć miesięcy. Z upływem czasu Page Rank był aktualizowany z czasem coraz rzadziej. W październiku 2014 roku podczas hangoutu Google, John Mueller w odpowiedzi na pytanie uczestnika o aktualizację Page Rank potwierdził, że nie będzie dalszych aktualizacji. Informacje o Page Rank były jeszcze dostępne do października 2016 roku mimo braku uaktualnienia. Po tym czasie jak już wspominaliśmy usunięto funkcję wyświetlania wartości wskaźnika z Google Toolbar.

Page Rank aktualnie

Mimo braku oficjalnych informacji nt. Page Rank do tej pory pozostaje on najbardziej klarownym w pierwszej ocenie strony internetowej wskaźnikiem jeżeli chodzi o wartość strony internetowej. Uzupełniony o szereg innych wskaźników, które powstały jak grzyby po deszczu po wycofaniu się z publikowania Page Ranku stanowi jeden z elementów oceny efektywności pozycjonowania organicznego. Wartości Page Rank w doniesieniu do miejsca jego sprawdzenia mogą nieco różnić się od siebie, ale trzeba pamiętać, że Google tak na prawdę nigdy nie ujawnił całego algorytmu na podstawie którego go obliczał.

Paweł Prus

Miłośnik nowoczesnych technologii twórca wielu stron i sklepów interetowych opartych na CMS Joomli i Wordpressie, również w technoligii RWD. Z wykształcenia ekonomista marketingowiec specjalizujący się w sprawach związanych z zarządzaniem firmą. Coach, trener, doradca, autor i wykaładowca na licznych szkoleniach z zakresu nowoczesnych form matketingu i przedsiębiorczości. Z zamiłowania paralotniarz, dużo czyta, pisze, maluje :-)

Jesteś firmowym blogu DORADCA Paweł Prus

Zajmujemy się nowoczesnymi formami marketingu on-line. Pomagamy Klientom szybko osiągnąć najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Rozpędź swój biznes

Oferujemy możliwość konsultacji odnośnie Twojej witryny oraz jej rozwoju. Skontaktuj się z nami, a zbudujmy Twoją markę w internecie.